Het avontuur start hier
Je kan deze aflevering ook bekijken op youtube
In deze eerste aflevering ontmoeten onze avonturiers Syndra Sylvana die hen op quest stuurt in de jungle van Chult. Ze brengt hen naar Port Nyanzaru aan de rand met de jungle, waar ze op zoek gaan naar gear, hun gids, en uiteindelijk... het avontuur.
The creation of the fellowship
We starten het avontuur in Waterdeep waar vier nietsvermoedende avonturiers, elk met hun eigen drijfveren, hun weg vinden naar de achterkamer van het huis van Syndra Silvane. Syndra is een gepensioneerde avonturier en koopman die jaren geleden uit de dood is opgewekt. Maar nu “verwelkt” ze. In haar zoektocht naar een waarom, ontdekte ze dat de aandoening wereldwijd was en dat er geen enkele spreuk het kon genezen. Het was namelijk geen ziekte, maar een soort vloek. Ze sprak met haar vrienden onder de Harpers, die de bron van de aandoening bepaalden: een goddeloos necromantisch apparaat genaamd de Soulmonger.
Omdat ze zelf niet in staat is op pad te gaan om dit apparaat te zoeken, verzamelde ze 4 avonturiers. Ze koos voor Edrean, een Wood Elf Bard, Bjornir, een Minotaur Paladin, Yallith, een Tiefling Artificer en Amamion, een Fey Elf Ranger. Eén voor één avonturiers die ze werd aangeraden door haar vrienden, en waarvan ze hoopt dat ze samen een mooie bonte mix aan brein en brawl met zich meebrengen.
Onder pot en pint leren de vier elkaar kennen, en krijgen ze de briefing, en de vraag of ze in naam van Syndra op zoek willen naar de Soulmonger in de jungles van Chult. Na een kleine discussie over hoe ze het geld willen verdene, gaan ze volmondig akkoord gaan met deze missie.
Welkom in Chult
Na een klein teleportatieritueel wordt deze nieuw gevormde party geteleporteerd naar Port Nyanzaru, de enige echte stad in chult. Eenmaal aangekomen zag iedereen Bjornirs maaginhoud mooi terug naar boven komen. De schoonheid van deze tropische stad, de geuren, kleuren en beelden waren gelukkig veel aangenamer om naar te kijken.
Syndra verlaat hier de gilde, en laat weten dat ze zal verblijven bij één van de prinsen van deze stad: Wakanga O'tamu. Ze zend hun op hun weg om de stad te ontdekken, inkopen te doen en hun gids op te pikken, die reeds door Syndra betaald werd.
De haven en haar plekjes
Met de kaarten die Edrean kreeg van Syndra nam hij het wiel en gingen ze meteen richting de markt, waar de gids en heel wat winkels te vinden zouden zijn.
Onderweg proberen ze leuke plekjes te onderzoeken en de cultuur op te snuiven. Ze bezoeken enkele tempels, ze spreken met een scheepsmeester over reuzachtige schildpadden en boten, en uiteindelijk komen ze aan op de markt (Grand Souk). Hier is er vanalles te koop, van dinosaurusvlees tot speren, van vliegende aapjes tot gidsen voor de jungle. En hier, bij Jobal en zijn gidsen vinden ze Azaka Stormfang.
Ze krijgen van Azaka een deal aangeboden om in de jungle ook op zoek te gaan naar een item van haar voorouders, dat van haar gestolen werd door de Pterafolk. Als ze dit item terugvinden, beloofd Azaka het geld dat voor haar werd betaald terug te geven aan de Gilde. Hoewel onze gilde weet dat Azaka geen goedkope gids is, besluiten ze haar sowieso te willen helpen, en dat ze daarvoor geen vergoeding nodig hebben.
De Gilde besluit vervolgens om inkopen te doen, voor wat zeker een uitdagende tocht door de jungle zal worden. Voor ze alles in hun rugzak kunnen steken horen ze echter het alarm. Ze waren hier al voor gewaarschuwd, aan Malar’s Throat komen er ondoden aan.
Verdedig de haven
De guards lopen 1 richting en het volk de andere. Azaka wilt vechten en mept Edrean op de borst, “klaar om jezelf te bewijzen?". Relatief aarzelend zegt de party ja en volgen ze Azaka, om de stad te helpen beschermen.
Eenmaal buiten de gate aan Malar’s Throat valt de gate achter hun neer, en staan ze plots oog in oog met 2 skeletons, 2 zombies en een ghoul. Een spannend gevecht ontvouwd zich. Pijlen vliegen, zwaarden zwaaien en ondoden vallen als vliegen. De ene richt al wat meer schade aan als de andere, maar uiteindelijk wordt er van deze groep ondoden kort werk gemaakt.
Op het einde van het gevecht zien ze dat de andere ondoden door de wachters van de stad werden in hoopjes gehakt, dus kunnen ze bekomen van het gevecht. Azaka kijkt trots naar hoe het gevecht verlopen is.
Om de dag af te ronden besluiten de avonturiers nog even van de geneugten van de stad te genieten, alvorens hun trip richting de jungle aan te vangen. "Drank en spelen", zo klinkt het. Ze gokken wat op de dinosaurier-races, en eindigen de avond in een lokale taverne. Ze gaan de nacht in met een klein feestje, genoeg alcohol en vlees en verhalen van gekke bewoners.
Zijn onze avonturiers klaar om de jungle in te trekken?
Ga naar episode 2 voor het vervolg.